Z paletta

Halihó!

Hát mára nagyon nem ez a bejegyzés volt betervezve... Nagyon nem, de miután 2 Z paletta baromira boldog tulajdonosa vagyok, ezért muszáj megosztanom veletek ezt a kisebb csodát. :)

Már régebb óta kinéztem a Z palettákat, de miután nem a legolcsóbbak, így elég sokáig tartott, mire eldöntöttem, hogy hajlandó vagyok-e kiadni több, mint 7000 Ft-ot darabjáért. Mert nyilván, ha már veszek, akkor rögtön nem is egyet, hanem kettőt, hogy még véletlenül se maradjon pénzem a hónap végére... 

De kezdjük az elejéről (de csak mert most mesélős kedvemben vagyok). Szóval kb. egy éve fogalmazódott meg bennem, hogy nekem tuti szükségem van ezekre a mágneses palettákra: egyrészt elég sok mono szemhéjpúderem gyűlt össze az évek során, másrészt viszont rászoktam a palettákra. Ennek következtében nem igazán használom ki a mono púderjeimet, mert sokkal egyszerűbb egy-egy palettából összerakni a reggeli sminkemet. Ez számomra főleg azért szívás, mert vannak gyöngyszemek is a monok közül, például a Catrice-es púderek 90%-át még most is újravenném, de komolyan. Próbáltam olcsóbban is keresni mágneses palettát, de sajnos nem jártam sikerrel (vagy nem kerestem eléggé, fene se tudja).

Teltek a hetek/hónapok, és sajnos mindig jött egy-egy (na jó, inkább öt-hat) körömlakk, amit muszáj volt megvennem (a többi 350 mellé... nyilván... élet-halál kérdés...). Aztán eljött az április, és tényleg meg akartam akkor rendelni a Z palettákat - aztán a Glamour napok nem hagyta. Végül májusban és júniusban voltak olyan nagyobb kiadásaim, amik szükségesek voltak (meg volt megint egy rakat körömlakk - sikerül a zh/vizsga -> ajándéklakk, mert ügyi vagyok, nem sökerül a zh/vizsga => minimum egy vigasztaló lakk!!), így elmaradt. Viszont tudtam, hogy ha meg akarom venni a palettákat, akkor csak a nyári leárazásoknak kell ellenállnom. Ami számomra talán nem volt annyira megerőltető: 30 fok felett nem igazán vagyok a toppon, 35 felett haldoklok, ergo csak akkor teszem ki a lábamat a házból, ha épp éhen akarok halni (bolt csak 5 percre), vagy ha valami program van a haverokkal. Így szerencsére nem igazán kerülök Dm és Rossmann közelébe és maradt pénzem a palettákra. :D 

A Make Up Plazától rendeltem őket, hétfőn leadtam a rendelést, kedden jött az email, hogy meddig kell fizetnem (bankkártyás utalást választottam), miután kifizettem, kaptam még egy emailt, hogy feladták a csomagot, és hogy melyik nap várhatom a csomagot. Szállításhoz 1-2 munkanapot írnak, nekem már tegnap megjött a csomagocskám, azaz 1 nap volt nálam a posta. 

A palettákat nagyon jól becsomagolták, még bubifóliát is kapott. Próbáltam nem egyből nekiesni, így szétbontás közben is dokumentáltam az eseményeket. :P


Egyedül, ami miatt egy picit csalódott vagyok, az az, hogy valamiért nekem az rémlett, hogy ezek a paletták műanyagok. Pedig nem azok, hanem műanyaggal bevont kartonból készülnek - így azért azt a 7290 forintot sokallom érte, mindenesetre remélem, hogy nem fogja idő előtt megadni magát. A kartonja az enyémnek gyöngyházas fehér színű. Eredetileg egy feketét és egy fehéret akartam, de a fekete sajnos elfogyott a webshopból, így maradt a két fehér (ami egyébként mostanra szintén elfogyott). Amint láthatjátok palettánként 10 szögletes és 10 kerek ragasztóval ellátott fémlap is jár hozzá, amire azt hittem, hogy egyáltalán nem lesz szükségem - hát, nagyot tévedtem. Nem mindegyik pan akart hozzáragadni a mágneshez, így kimondottan jól jöttek. 


Ahhoz, hogy a szemhéjpúdereket ki tudjam szedni a műanyag tokjukból, először felmelegítettem őket a párologtatómmal (biztonság kedvéért raktam alá egy kis darab alufóliát, ha esetleg elkezd olvadni a műanyag, akkor ne a párologtatómat csesszem szét). Egyébként tökre meglepődtem, néhány youtube-os videóban mindenki vagy hajvasalóval vagy pedig gyertyagyújtóval (nem tudom mi a hivatalos neve...) esett neki, és szétolvasztották a műanyag tokokat... Na mindegy, mindenesetre én nem terveztem taccsra vágni a kompaktokat, így maradtam a csomagolás-barátabb megoldásnál. (Meg így meg sem égettem magam miközben a panek eltávolításával szenvedtem - melegek voltak a műanyag tokok, de abszolút kéz-biztosak.)

Miután felmelegítettem a szemhéjpúdereket (max. pár percig melegítettem őket, de volt, hogy elég volt neki fél-egy perc is) egy éles eszközzel - kezdetben késsel, majd levélvágóval (és immáron ujjvágóval) - szedtem ki/pattintottam ki a helyükről a paneket. A Catrice és az essence szemhéjpúderei 1-2 kivétellel nagyon könnyen eltávolíthatóak voltak a helyükről, az Oriflame-es púderekkel sokkal jobban meggyűlt a bajom, volt olyan, amit bármeddig melegítettem, egyáltalán nem bírtam kiszedni. A Maybelline-es monok és a S-he monok is könnyen eltávolíthatóak voltak. Összességében a szögletes púdereket egyszerűbb kiszedni, ráadásul sokkal kisebb rá az esély, hogy eltörik a szemhéjpúder. (Azért így is óvatosan kell kiszedni őket, mert ha nagyon erőlteti az ember, akkor nemcsak, hogy a pan ferdül el, és törik össze a púder, hanem még könnyen meg is vághatjuk magunkat.)

Miután kiszedtem a paneket a hátuljukat megtisztogattam (körömlakklemosóval, később 70%-os alkohollal), és amelyiknek kellett, a hátuljára ragasztottam fém lapocskát. Azokat a szemhéjpúdereket, amiket pedig szerencsésen összetörtem 70%-os alkohollal helyrepofoztam.


És itt is van a végeredmény: az első paletta lett a Catrice paletta, az egy szem Terra Naturi szemhéjpúderrel, amely a jobb alsó sarokban bújik meg. A Catrice púdereinek nagyon jók a méretei, a helykihasználás gyakorlatilag 100%-os. 11 mono, 3 négyrészes Catrice szemhéjpúder fért bele, plusz a Sanghai paletta maradék 4 szemhéjpúderje (ugyanakkora méretűek, mint a négyrészesek kisebb púderjei), és az az egy szem Terra Naturi. Összesen 28 pan, ami valljuk be, baromi sok. ennek következtében jó nehéz is lett a paletta, de megérte. :)


A második palettába eredetileg a domború, kerek Catrice púdereket akartam berakni (igen, csöppet szeretem a Catrice mono púderjeit :P ), de a 6-ból 5-nek nem volt fém panje, ezért inkább az essence-es púdereket raktam bele. Itt látszik, hogy a kerek púderek miatt a helykihasználás elég szottyos, összesen 25 pan fért be, ami azért nem rossz, viszont átlagban a másik palettában nagyobbak a panek. Ebbe a palettába került a Catrice Revoltaire négyrészes szemhéjpúder palettája, egy ősrégi Avonos púder, 3 S-he, 3 Maybelline, 6 essence (ezek a legnagyobbak) és 8 Oriflame-es szemhéjpúder. Annyira nem tetszik, hogy ez a paletta nem olyan szép, mint a Catrice-es, de amit tudtam, kihoztam belőle. :)

A közeljövőben szeretnék még egy palettát beszerezni, de lehet, hogy kettő lesz belőle - ez előző képen láthatjátok, hogy a Sanghai palettának van 2 pirosítója, azokat mindenképpen el szeretném deponálni onnan, illetve a szemöldökhöz, és a szem alatti karikák eltüntetéséhez használt szemhéjpúdereket is egy helyre szeretném gyűjteni. Azt még nem tudom, hogy egy palettába rakom majd őket, vagy sem, ezt még át kell gondolnom, mindenesetre ez lesz a következő nagyobb beruházásom. :)

Remélhetőleg mostantól kezdve többször fogom elővenni ezeket a szemhéjpúdereket, mert tényleg megérdemlik, hogy többet használjam őket. :)

Nektek sok (mono)szemhéjpúderetek van? Mit gondoltok ezekről a Z palettákról?

Flóra

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések