Kedvenc körömlakkjaim - 2016

Halihó!

Idén is összeszedtem azokat a lakkokat, amik a 2016-os év során a szívemhez nőttek. Az év második felében elég keveset lakkoztam, mert a körmöm folyamatosan betört, plusz az egyetem mellett sokkal kevesebb időm volt a körmömet cicomázni, ezért nem lesz olyan sok lakk a listán. Szám szerint csak 49. A nagyobb részüket csak néhányszor kentem fel, viszont a minőségük abszolút meggyőzött, biztos, hogy a jövőben is sokszor fogom ezeket a lakkokat használni.

De a konkrét lista előtt jöjjön egy kis sztorizgatás. :) 2016 végén 283 körömlakkom volt a franken lakkokkal, nyomdalakkokkal együtt (az alap- és fedőlakkokat nem számoltam bele). 96 olyan lakkom van, amire azt mondom, hogy nem a drogériás kategóriába tartozik, ami hihetetlen, hiszen 3 éve alig adtam ki többet egy ezresnél egy lakkra. Ehhez sokban hozzájárult, hogy benne vagyok az egyik facebookos lakkos csoportban, ahol nagyon kedvező áron tudok a lányoktól különleges, drága vagy nehezen beszerezhető lakkokat venni. Emiatt és a csoportok rendeléseknek köszönhetően nagyon sok lakkot tudtam a kívánságlistámon kipipálni. :)

Emellett 2016-ban nagyon sok lakkot kiszelektáltam, az összes olyan lakkomtól megváltam, amit még 2012-ben vagy előtte vettem (jó, 5 darabot megtartottam, de azokhoz iszonyatosan kötődök, és még mindig használom őket). Ezeken kívül az alig használt lakkjaimat is gondosan kiválogattam, hogy csak azok maradjanak meg a kollekciómban, amikre ténylegesen van esély, hogy még a jövőben fel fogom kenni a körmömre. Többek között a topperjeim közül nagyon soktól megváltam, de a franken lakkok közül a 2/3-át kiszanáltam a kollekciómnak. Szeptember elején csak 231 lakkom volt, ami tőlem nagyon kevésnek számít... Aztán jött egy kis stressz az egyetemen, és jöttek vele a lakkok is. :D Évek óta nem volt a lakkjaim száma 300 alatt, viszont a mostani kollekciómmal elégedett vagyok, úgyhogy lakkok szempontjából nagyon jó volt ez a 2016-os év.

A képek, bejegyzések közül most csak a 2016-ban készítetteket raktam be, ha már a 2016-os lakkokról van szó, akkor nem a 2,5 évvel ezelőtti képekkel szeretnélek Titeket traktálni (ó, és még mellékesen megjegyzem, az instagramos képek nem épp a legjobb minőségűek, szegény telóm nem csinál túl jó képeket néha). :)

Na de térjünk is rá a lényegre, a kedvenc lakkjaimra. És most kivételesen nem csak lakkok lesznek, hanem nyomdalakkok, nyomdalemezek és még 1-2 egyéb körmös termék is. :)

Kékek/1

Anny - 696 Highway to Heaven: Idén nem sokat használtam, viszont imádom a színét, a minőségét. Már nem sok homoklakkom van, de ezt szeretem a legjobban közülük.
F.U.N. Lacquer - Anna: Másodkézből került hozzám, és az egyik legkülönlegesebb lakkjaim egyike, anélkül, hogy tele lenne pakolva minden féle földi jóval. (kép)
Morgan Taylor - Best Ball Gown Ever: Egy ideje fent volt a kívánságlistámon, ez is másodkézből került hozzám. Mostanában ezek a halvány lilás kék lakkok nagyon tetszenek. Ez is egy nagyon különleges darab szerintem.
Femme Fatale - Cote d'Opale: Azt hiszem csak egy körmömre kentem még csak fel, de FF és halványkék, úgyhogy instant szerelem ez a lakk.

Kékek/2

A-England - Spirit of the Moors: Október végén került hozzám, azóta többször is felkentem. A színe gyönyörű, a holo benne annyira visszafogott, hogy inkább csak ezüst csillámnak látszik, és a minőségére egy rossz szavam se lehet.
Colors by Llarowe - Sexy Mother: Ez volt az első CbL lakk a gyűjteményemben. Egyedüli hátránya, hogy nagyon nehezen tudom kitakarítani a körömágyamból, viszont anyának is tetszik, ami nagyon nagy szó! (bejegyzés, kép1, kép2)
Crystal Nails - 47 Éjkék: Imádom. Idén a kék lakkok közül ez az abszolút befutó nálam. :) (bejegyzés)
piCture pOlish - Lagoon: Ez is másodkézből került hozzám. Először csalódott voltam miatta, egy egy picit más volt, mint az interneten fellelhető képeken, de aztán nagyon megszerettem. (kép)

Zöldek

KIKO - 298 Turquoise Microglitter: Fedőlakknak jobb, mert alig van fedése önmagában. Halvány lakkokon gyönyörűen mutat. (bejegyzés)
Colors by Llarowe - Divot Dance: Sokat gondolkodtam ezen a lakkon, hogy megvegyem, de végül örülök, hogy megszereztem. Első ránézésre nem mondanám túl különlegesnek, de mégis van benne valami, ami megfogott. Már többször is volt a körmeimen. (kép)
A-Englad - Dragon: Ez a kedvenc zöld lakkom, ha zöldet akarok felkenni, és nincs ötletem, mindig emellett döntök.
A-England - Fotheringhay Castle: Tökéletes mohazöld lakk. :) (bejegyzés)

Lilák

A-Englad - Princess Tears: Azt hiszem az évben ez volt a kedvenc  színes lakkom. Gyönyörű, visszafogott, különleges, és több, mint az 1/3-át már el is használtam, pedig május környékén vettem. (bejegyzés)
Essence - 04 The Walking Red: Különleges a színe, de eddig csak egyszer volt rajtam. A finishe is érdekes, félmatt.

Pinkek/Rózsaszínek

Avon - Very Berry: Gyönyörű színe van, és a minősége is nagyon jó.
Miss Sporty - 030: A tökéletes karácsonyi lakkom. :) 
Bear Pawlish - Baby Bears Breath: Holo és glitter csoda. És a világ legcukibb nevét kapta meg. (bejegyzés)
A-Englad - Iseult: Még mindig a kedvenc halvány rózsaszín lakkom. Annyira finom és nőies. :)

Pirosak/Vörösek

Essence - 03 A Vampire Kissed My Neck: Ennek is ugyanolyan félmatt a finishe, mint a The Walking Rednek, és a színe sem az a szokványos piros. nem tudom mi tetszett meg ebben a lakkban, pedig valamit nagyon tudhat, ha piros lakk létére elcsavarta a fejemet.
Model City - Making Friends: Nagyon holo, narancssárgás piros lakk. Szintén nagyon jó a minősége, és a színe is nagyon tetszik, pedig nem vagyok egy nagy piros rajongó. (kép)
A-Englad - Briarwood: Amióta megjelent, kívánságlistás lakk volt, a vörös shimmer gyönyörűen mutat benne. Tökéletes őszi lakk.
piCture pOlish - Voodoo: Régi kedvenc. Ha viselem mindig megdicsérik. :)

Föld színek

NYC - 103 Upper East Side: Nagyon tetszik a színe, ez is egy tuti befutó nálam. Önmagában is szép, de egy topperrel is könnyen feldobható.
China Glaze - Goldie But Goodie: Gyönyörű ez a lakk. Pedig nem vagyok oda a barnás lakkokért.
ILNP - First Class: Holo- és pehelyhányás, nyálcsorgatóan szép, és egyben az első ILNP lakkom, másodkézből jutottam hozzá. :)

Ezüstök

Avon - Moonbeam:  Régen volt egy hasonló visszafogott ezüst holo essence lakkom, még a régi kis üvegcsés Colour&Go kiadásból. Imádtam. Évekig kerestem az utódját, és ebben a lakkban végre sikerült megtalálnom. Olyannyira, hogy már van egy raktáron belőle, pedig az első üvegnek csak a fele fogyott el.
Illyrian Polish - Love's First Kiss: Ez is tele van pelyhekkel, glitterekkel és még holo is. Nagyon különleges lakk. Világosabb színek fölé még toppernek is el tudom képzelni, sötétebb lakkokon nem, mert egy rétegben azért fed annyira, hogy ott ne mutasson olyan jól. Önmagában 3 réteg kell, de megéri, mert gyönyörű felkenve.

Aranyak

China Glaze - Mingle With Kringle: A kedvenc arany lakkom még mindig. :)
Avon - Copper: Kicsit sötétebb arany, fedőlakkal gyönyörűen csillog. Nem túl érdes homoklakk egyébként. :) 
Picture Polish - Pharaoh: Halvány arany lakk eddig még nem volt a kollekciómban, de ez a PP azt hiszem a legszebb halvány arany lakk, amit valaha láttam.
Essence - 44 On Air!: Nem egy megszokott arany lakk, már majdnem, hogy ezüstbe hajlik. Napfényben gyönyörűen szikrázik. (bejegyzés)

Feketék/Fehérek

A-Englad - Camelot: Tökéletes fekete lakk. (bejegyzés)
Catrice - 03 Meet Me Á Paris: Keresem az utánpótlást helyette, mert nagyon kevés van már csak benne. Egyaránt gyönyörű fehér és világosabb lakkokon is. (bejegyzés)
Oriflame - Blayk Noir: Önmagában is nagyon jó lakk, de elég sokat frankeneztem belőle is.

Meghatározhatatlanok

A-England - Her Rose Adiago: A kedvenc nude-ba hajló lakkom. Gyönyörű, visszafogott, de mégsem unalmas. (kép)
Femme Fatale - Kida: Amikor kijött a FF Disney inspirálta kollekciója, akkor a rengeteg lakk közül ez az egy volt, amire azt mondtam, hogy ha törik, ha szakad, de az enyém lesz. A többi is nagyon szép, különleges, de számomra ez volt az a lakk, ami mindent vitt. Egy ehhez hasonló lakkal sem találkoztam még életemben.
Femme Fatale - Maiden's Patience: Ez a lakk is csodás, mind a shimmer, mind a holo glitterek nagyon jól mutatnak benne.
Femme Fatale - Wandering Wizard: Ha nem lennék óriási Tolkien rajongó, ez a lakk akkor is levett volna a lábamról.

Topperek

Essence - 08 Night In Vegas: Évek óta az egyik kedvenc fedőlakkom, és nem mellesleg franken lakkokban is jól mutat. A lakkos csoportnak köszönhetően még egy időre van belőle tartalékom (a csoport nélkül szerintem vagy 2 éve kifogytam volna belőle).
Claire's - Moonshine: Az Avon Colortrend Silver Plated topperja helyett sikerült ezt beszereznem. Kicsit kisebbek benne a glitterek, de azt hiszem így még jobban tetszik, mint az elődje. A Claire's-nél amúgy érdemes a topperek között szétnézni, nagyon jó darabokat lehet kifogni. :)
NYC - 003 Disco Inferno: Ezt a lakkot is nagyon szeretem, a holo glittert nagyon jól kiegészíti a kék glitter. :)
Shattered Glass by The Sharklady: Ha egy toppert kéne választanom, akkor ez lenne az. Sőt, ha az év lakkját kéne megválasztanom, akkor ez lenne az!!! Egyszerűen tökéletes! Május elején került hozzám, és úgy, hogy szeptember óta alig lakkoztam, mégis elfogyott az üveg fele. Önmagában, körömfehérítős lakkal, színes lakkokon, mindenhogyan tökéletesen néz ki! Julcsi egy csodát alkotott ezzel a lakkal! ^^ (bejegyzés, kép1, kép2)

Frankenek

Purrrfect: Flóra gyártotta mindkét franken lakkot. Amint hozzám kerültek átkereszteltem őket. A Purrrfect nem hiába kapta a nevét, egymás után vagy 3-szor is felkentem, pedig nem szokásom ilyet művelni.
Frosted Strawberry: Tökéletes döglött eper színe van. Visszafogott, de mégis nagyon különleges. :) (kép)

Nyomdalakkok

Barry M - Silver Foil: Nem próbáltam más ezüst lakkot nyomdázásra, de azt hiszem amíg el nem fogy nem is fogok, mert a minősége szerintem kifogástalan. (bejegyzés, kép)
Moyra - SP 07 és SP 05: Mindkét lakk nagyon jó minőségű, szerintem majd a feketét is ki fogom próbálni belőle. A fehéret azért is tartom nagyon jó vételnek, mert kb bármilyen (nyomda)lakkal összekeverve élénkebb vagy pasztell árnyalatokat lehet kikeverni, így nincs szükség 50 nyomdalakkra. :) (bejegyzés1, bejegyzés2)
Catrice - 59 First Class Up-Grape: Az összes közül ez a kedvencem. Sajnálom, hogy anno nem vettem belőle egyet tartaléknak. (bejegyzés)
Essence - 002 Stamp Me! Black: A szokásos feketém. Jó a minősége, könnyen beszerezhető, baráti az ára. (bejegyzés)

Nyomdázók

Ebayes átlátszó nyomdázó: Amióta megérkezett hozzám 95%-ban csak ezt a nyomdázót használom. Nagyon szépen felveszi a mintákat, és tényleg precízebben lehet vele a mintákat felhelyezni. 
MoYou London Rectangular nyomdázó: Év elején, ha nyomdáztam, akkor ezt használtam. A vékony vonalas mintákat is tökéletesen felveszi, egyedüli hátránya, hogy hajlamos volt kiesni nyomázás közben a tartójából, de miután beleragasztottam nem volt vele ilyen probléma. :)

Nyomdalemezek

MoYou London - Zodiac 03: Amint láthatjátok nagyon szeretem a MoYou lemezeit, igaz, túl sok márkát nem is próbáltam. Úgy érzem, hogy már megvannak azok a minták, amiket a legtöbbször használok, túl sok új lemez nem tud elcsábítani. A Zodiac 03 először nem is tetszett, de mivel a csillagjegyem kos, ezért megrendeltem. És azt kell, hogy mondjam, a második kedvenc lemezemmé nőtte ki magát. (kép)
MoYou London - Suki 18: Imádom. Ilyen gyönyörű mintákkal szerintem még nem is találkoztam. A MoYou lemezei közül egyébként a Suki a kedvenc lemezcsaládom. Remélem még fognak piacra dobni hasonlóan részletgazdag Suki lemezeket. :) (bejegyzés1, bejegyzés2, bejegyzés3)
MoYou London - Mother Nature 14: Ez az a lemezem, amelyik a legjobban néz ki szerintem. Kicsit sajnálom, hogy egyes mintarészleteket nem igazán tudok használni belőle, mert picik (pl. borostyánlevelek), de majd egyszer kipróbálom, hogy milyen az, amikor más minta is belelóg a kiszemelt részletbe.
MoYou London - Gothic 07: A tökéletes rózsamintás lemez. És a többi részlete is nagyon használható, pedig először nem igazán tetszett ez a lemez. (bejegyzés)
Pet'la Plate - Flake No More: Az első, és legkedvencebb Pet'la lemezem. Télen-nyáron, bármikor lehet használni a mintáit, a lemez minősége pedig kifogástalan. :)

Alap- és fedőlakk

Essence Green Power strenghner alaplakk: Vásárolhatnékom volt, ezért került be a kosaramba ez a lakk először. Azóta ez már a második üvegem belőle. Igazából semmi kiemelkedőt nem tud, de valamiért mégis úgy érzem, hogy jobb, mint az eddigi alaplakkjaim. Ráadásul az ára is nagyon kedvező.
Essence Better Than Gel Nails fedőlakk: Rá kellett jönnöm, hogy a Seche Vite és az Everglaze nem tudnak annyival többet, mint amennyivel többe kerülnek a btgn-nél. Ettől függetlenül valószínűleg fogok még venni Everglaze-t, de mindig ez lesz az a lakk, amiből van 1-2 üveggel raktáron itthon. Csinálhatnának belőle egy utántöltős verziót is. :D

Egyéb körmös kiegészítők

Seche Restore körömlakkhígító: Viszont ezt a lakkhígítót semmi sem tudta eddig lekörözni. Bármi, amit próbáltam az csak rosszabb volt, vagy egyenesen katasztrofális.
Burt's Bees Citromvajas Kutikula krém: Tavasszal vettem, és igaz, hogy nem használom rendszeresen, de az a pár alkalom, amikor egyszer-egyszer előveszem, ténylegesen segít a körömágybőrömön. Nem ártana rendszeresítenem a használatát. Az illatát pedig imádom.

Nektek mik voltak a kedvenc lakkjaitok, nyomdalemezeitek, más körmös cuccaitok 2016-ban? Valamelyik rajta van az én listámon is? :)

Flóra

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések